ما آدما...

ما آدما...

سلام دوستان فقط بخونید و لذت ببرید
ما آدما...

ما آدما...

سلام دوستان فقط بخونید و لذت ببرید

نظرات افراد غیر مسلمان درباره پیامبر


برنارد شاو، محمد (ص) مردم را از نزاع‌های قبیله‌ای رهانید و به اتحاد و همبستگی ملی رسانید.

 

جرج برنارد شاو، نویسنده معروف ایرلندی درباره پیامبر اکرم (ص) می‌گوید: او را باید منجی بشریت خواند. من اعتقاد دارم که اگر مردی مثل او حاکمی در عصر جدید می‌شد، برای حل مشکلاتش از صلح و دوستی استفاده می‌کرد. او عالی‌ترین مردی بود که روی زمین پا گذاشته است.



گاندی: این شمشیر نبود که در آن روزها مردم زیادی را تسلیم اسلام کرد.



ماهاتما گاندی رهبر فقید هند در کتاب «هند جدید» در مورد شخصیت محمد (ص) می‌گوید:


«جالب است بدانید که بهترین کسی که امروزه بدون هیچ چون و چرایی، در قلب میلیون‌ها انسان جا گرفته، «محمد» است.
گاندی شخصیت پیامبر (ص) را چنین توصیف می‌کند: «محمد» سخت ساده زیست بود. به شدت امانتدار بود. از خودگذشتگی شدید نسبت به دوستان و پیروان، جسارت، بی‌باکی و توکل مطلق به خدا در رسالت شخصی، از ویژگی‌های محمد (ص) بود.


 

لامارتین: چه کسی ادعای مقایسه بزرگ مردان تاریخ کنونی را با «محمد (ص) » دارد؟

 

لامارتین مورخ مشهور درباره شخصیت فرا زمینی حضرتش می‌گوید: اگر بزرگی هدف، کم بودن ابزار و رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز، سه محور سنجش هوش بشری باشد، چه کسی ادعای مقایسه بزرگ مردان تاریخ کنونی را با «محمد» دارد؟ نام‌آورترین مردمان فقط ارتش، قوانین و فرمانروایی‌ها را ایجاد کرده‌اند. اگر نگوییم آنچه بنیاد نهاده‌اند، چیزی نیست، باید گفت: چیزی بیشتر از قدرت مادی که غالباً در چشم به هم زدنی فرو می‌پاشد، ایجاد نکرده‌اند.




آرمسترانگ: انسان غربی معاصر باید از زندگی پیامبر، مسائل بسیار مهم‌تری را برای هدایت خود بیاموزد

 

خانم‌کارن‌آرمسترانگ، از صاحب‌نظران غیر مسلمان وین است. پس از یازده سپتامبر 2002 م. در مورد زندگی پیامبر اسلام، کتابی نوشت که در ردیف پرفروش‌ترین کتاب‌های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت. انگیزه اصلی او در نوشتن کتاب مذکور، دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی به پیامبر اسلام بود.



لئو تولستوی نویسنده و فعال سیاسی و اجتماعی روس: شکی نیست که محمد از مردان بزرگ و مصلحانی است که به حقیقت خدمت بزرگی به بشر کرده است.

 

ویل دورانت فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسندۀ آمریکایی: محمد (ص)، پیغمبری بزرگ و موحدی کامل بود که مانند نداشت و برای اصلاح بشر مبعوث شد.



الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی: محمد، معجزه شرق بود؛ زیرا دینش دارای آموزه‌های بزرگی بود. اخلاقش برجسته بود و رفتاری پسندیده داشت.




  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.